Tänään 37+0 ja ollaan täysaikaisia..nyt saa vauva syntyä(can you hear me baby!!)laskeutumislupa on siis annettu vaikka laskeutuminenhan on jo tapahtunut aikaa sitten.raivotarjonnassa ollaan kellitty monta viikkoa ja ai että tekee höpöä kun vauveli vähän kääntelee päätään ja raivaa päällään tilaa tuolla alaosastolla. lantion liitokset venyy ja paukkuu yöllä kun kääntää kylkeä estääkseen puutumisen ja siihen kipuun yleensä herään.onneksi mun unenlahjoilla uni tulee uudestaan hyvin nopeasti.maitoa on alkanut tihkua vähän ja supistuksiakin on jo tullut ja neuvolan lääkäri sanoi että kaula on jo lyhentynyt.joten mä olen valmis seuraavaan askeleeseen.

mietin tänään että uskallanko kuinka lähteä vielä kauppaan ilman miestä kun me joudutaan käymään kaupassa tuolla 10km päässä..siis onhan meillä autot mutta entäs jos menee lapsivedet hedelmäosastolla tai jos synnytys alkaa kesken jauhelihan valkkaamisen?tultiin siihen tulokseen että käydään yhdessä tästä lähtien kaupassa ja ostetaan niin paljon ruokaa kerralla kun vaan mahdollista eli vaikka viikoksi kerralla..tosin sitten mulla ei ole päivisin mitään tekemistä kun ei ole kauppareissujakaan hoidettavana.plaah

miehelle esitin uhkavaatimuksen tossa että jos nyt ei tällä alkavalla viikolla saada kasattua edes toista noista ikean lipastoista niin mä raahaan henk.koht. makkarista noi samanlaiset vauvan huoneeseen kun en saa vauvan vaatteita mihinkään järkevästi.toppavaatteet on laitettu vaatehuoneeseen mutta kun sinnekään ei mahdu ja noi käyttövaatteet on kyllä ihan hyvä saada viikattua lipastoon ennen kun joudun sairaalaan.sairaalakassi on jo pakattu itselle(ja isukille tietysti vähän välipalaa ja sairaalatohvelit) ja vauvallekin on kotiutumisvaatteet ja tutti ja lelu pussissa ja turvakaukalossa.saa mies sen sitten napata mukaan kun lähtee noutamaan perhettään kotiin. huolestuttaa vaan vähän kun aamulehti uutisoi tuossa että kiireisin synnytysvuosi menossa ja kesällä ruuhkaa että saattaa joutua synnyttämisen jälkeen käytävälle odottamaan että vuodeosastolla vapautuu paikka tai sitten lähetetään hämeenlinnaan synnyttämään..voiko tän vielä perua tai jos tän voisi siirtää vaikka tonne talvelle? enkä mä ole varma että haluanko mä vielä luopua tosta masustakaan..se on niin söpö ja mä olen niin tottunut jo siihen ja kun ei siitä ole mitään haittaa kun se ei ole iso.

kirppareita olen kierrellyt innolla ja fb:n palstalta ostellut vauvalle kaikennäköistä vaatetta ja lelua. rahaa ei ole mennyt paljoakaan ja tavaramäärä on lisääntynyt.vaatteista meillä ei ainakaan tule pulaa.olen myös englannista tilannut vauvalle vähän vaatteita ja samaan pakettiin isyyspakkauksen I DADDY yöpuvun.mies oli ihan hämillään isyyspakkausestaan .pyjaman lisäksi sinne tuli:

Viskipullo,vanupuikkoja, vauvan kylpysaippuaa, liukuvoidetta, äidinmaidonkorviketta, pyykkipoika, kertakäyttöinen sadetakki, kumihanskat, pukluriepu, buranaa, "Mute Button"-tutti, korvatulpat, perusvoidetta ja vauvan hoito-opas.

nyt odotellaan jos neidin hartanit suvaitsisi saapua jo vaikka tällä viikolla..samaan pakettiin tilasin vielä sellaisen vaunu/kaukalomakuupussin talveksi kun maksoi alle 20€. tuossa vielä kuva meidän neidin sängystä

 

tossa on yksi ihanista kirppislöydöistä :)